سی شارپ چیست؟
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 C # یک زبان برنامه نویسی مدرن ، شی گرا و بدون نوع است. این برنامه با سیستم عامل های NET ادغام می شود که توسعه متقابل برنامه های ویندوز ، macOS ، iOS ، Android و Linux را امکان پذیر می کند.

شرکت هایی با موضوع

C # به عنوان یک زبان برنامه نویسی .NET گرا ، از نزدیک با راه حل های Microsoft مانند Visual Studio Code تلفیق شده است.به عنوان یک زبان برنامه نویسی بومی برای سیستم عامل های دات نت مایکروسافت در اوایل دهه 2000 توسعه داده شد. سیستم عامل های .NET زبان ها ، ابزارها و فن آوری های برنامه نویسی را برای توسعه و اجرای برنامه های نرم افزاری فراهم می کنند.

با مشخصات زبان مشترک (CLS) ، مایکروسافت طیف وسیعی از زبانها را تعریف می کند که همه زبانهای برنامه نویسی .NET باید با آنها مطابقت داشته باشند. C # با CLS مطابقت دارد. مشخصات حداقل مجموعه ای از انواع و كتابخانه های كلاسی را كه انتظار دارد كامپایلر در دسترس باشد لیست می كند.

کد برنامه نویسی سازگار با CLS از زبان های مختلف می تواند مخلوط شود. توسعه دهندگان می توانند بخشی از برنامه را به زبان سی شارپ و بخشی دیگر را با زبان دیگر .NET (به عنوان مثال .NET ویژوال بیسیک) بنویسند. محیط توسعه ، کتابخانه ها و مدل توسعه شی گرا حفظ شده است.

محیط توسعه ویژوال استودیو

مایکروسافت با ویژوال استودیو یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) را فراهم می کند که با آن می توان برنامه های دات نت را به زبانهای CLS توسعه داد. Visual Studio از توسعه برنامه های دسک تاپ ، موبایل و وب در Visual Basic ، C ، C ++ ، C # ، Python ، JavaScript و سایر برنامه ها پشتیبانی می کند.

 

چارچوب خالص

برنامه های NET بر اساس رابط های برنامه نویسی چارچوب NET ساخته شده اند. این چارچوب کتابخانه های کلاس ، کامپایلر و محیط زمان اجرا را برای اجرای برنامه های .NET فراهم می کند.

کد منبع نوشته شده به یک کد متوسط ​​، زبان مشترک میانی (CIL) ترجمه می شود. هر سیستم عاملی که از .NET پشتیبانی می کند دارای محیط اجرا .NET مخصوص به خود است که به آن زبان مشترک (Runtime) می گویند. CLR حافظه را مدیریت می کند ، منابع مربوطه را پردازش می کند و تدوین به موقع کد (CIT) کد CIL را انجام می دهد.

بنابراین CLR یک ماشین مجازی است ، یعنی سیستمی که برنامه هایی را روی سیستم عامل اجرا می کند که بومی بر روی آن اجرا نمی شود. CLR تضمین می کند که کد مشابه می تواند در سیستم عامل های مختلف اجرا شود.

CLR همچنین باعث امنیت بیشتر برنامه های C # نسبت به برنامه هایی می شود که مجبور هستند خود حافظه را مدیریت کنند. بنابراین از کد مبتنی بر NET به عنوان کد مدیریت شده یاد می شود.

 

https://www.dev-insider.de/was-ist-c-a-846162/





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: